Belami televizija i Narodne novine, po podacima koje smo dobili po zahtevu za pristup informacijama od javnog značaja, inkasirali su od Kliničkog centra u 2023. godini oko 3.7 miliona dinara. Ovo nije jedinstven slučaj, jer svi delovi javnog sektora, republički ili lokalni, koji imaju budžet za “medije i usluge” izdvajaju uvek skoro za iste “pobednike” ovih usluga milionske iznose.
Belami televizija je uvek prva na svim spiskovima, dok su Narodne novine u velikom broju slučajeva na drugom mestu. Tu odmah prati City marketing centar (Niške vesti) i Tv Zona Plus, ali slični prorežimski mediji, portali i razna udruženja.
U prethodnim tesktovima smo obrađivali način finansiranja prorežimskih medija u Nišu, pa smo pisali o novcu koji daje Toplana, koja izdvaja 5.5 miliona za medije. Spisak za Toplanu je sledeći: City marketing centar je vlasnik Niških vesti, Uno media je vlasništvo Violete Milićević bivše urednice Niških vesti koja je krajem prošle godine registrovala nov medij, RTV Bum 018 je vlasništvo Nikole Panića, Belami Tv i Narodne novine su vlasništvo Vidosava Radomirovića, Tv Zona delom u vlasništvu porodice Gašić, Kopernikus je vlasništvo Zvezdana Milovanovića (bivši SNS poverenik). Svi zajedno od Toplane dobili su 5.5 miliona dinara.
Opština Niška Banja je takođe jako darežljiva za medije, pa je milionske iznose izdvajala ne samo za medije već i za filmsku produkciju.
Opština Palilula je za ” razne čestitke” izdvojila malo više od 1.3 miliona u okviru “usluga emitovanja i štampanja” a najveći dobitnik sredstava za ovu namenu je firma vlasnik Niških vesti, City marketing centar i Niša.
Preko 4 miliona dinara para iz Direkcije za javni prevoz upumpan je po raznim osnovama u Narodne Novine i Belami televiziju.
Tako je i Panić preko svog mdija iz budžeta Direkcije inkasirao u 2023. godini oko 300.000 dinara iz 13 rata, dok je InInfo inkasirao oko 240.000 dinara u 14 rata po 20.000 dinara.
JKP Mediana je u 2023. godini dala preko 5.4 miliona dinara za medijske i produkcijske usluge, kao i emitovanje na televiziji, reklamno promotivne tesktove na portalima. Po medijskoj tradiciji, najveći pobednik je TV Belami koji je u ovom ukupnom iznosu dobio 3.23 miliona, dok je na tradicionalnom drugom mestu City marketing centar – vlasnik Niških vesti, sa iznosom od 720.000 dinara.
Parking servis je sada već na tradicionalni način, dodelio Belami televiziji na javnoj nabavci pod nazivom “parametri razvoja” 2,4 miliona dinara za usluge produkcije, snimanja i emitovanja filma od 60 minuta. U nabavci se traži da pravno lice ima dva kamermana i dve HD kamere, kao i jednog tonca.
Da se prisetimo, slike iz porodilišta u okviru Kliničkog centra smo objavili u ovom tekstu, pa eto, možda bi taj silni novac mogao pametnije da se upotrebi…?