Sumnjivi tenderi su postali standard umesto incidenta? Grad Niš je u prethodnom periodu za potrebe edukacije dece na poligonu za bicikle u “OŠ Njegoš” izdvojio 825.000 dinara. Ponudu je dala firma iz Novog Sada “Sensation group DOO” koja ima poslovni prihod na godišnjem nivou od oko 20 miliona dinara i nema nijednog zaposlenog.
Sumnjivi tenderi su iz budžeta Saveta za saobraćaj grada Niša, a ovaj Savet je imao godišnji budžet za 2021. godinu u visini od 80 miliona dinara, dok je iste godine utrošeno samo 30 po podacima iz Gradske uprave.
![Savet za bezbednost saobraćaja 2021](https://media.niskainicijativa.rs/2023/05/Savet-za-bezbednost-saobracaja-2021.jpg)
U 2022. godini budžet ovog Saveta je bio 96 miliona dinara dok je utrošeno malo više od 75 miliona.
![Savet za bezbednost saobraćaja 2021](https://media.niskainicijativa.rs/2023/05/Savet-za-bezbednost-saobracaja-2022.jpg)
O detaljima potrošnje novca ispred Saveta za bezbednost saobraćaja smo pitali i savetnicu Gradonačelnice Vladislavu Ivković koja je zadužena za komunalna pitanja. Na pitanje o detaljima i strukturi troškova Saveta za bezbednost saobraćaja, rekla je kratko da se ne seća svih detalja i da je najbolje da pitamo “Upravu za strukturu troškova”.
![Vladislava Ivković](https://media.niskainicijativa.rs/2023/05/Vladislava-Ivkovic-1024x438.jpg)
Osobe iz Agencije za bezbednost saobraćaja, po rečima izvora redakcije iz Beograda, su ustvari ti koji daju modus lokalnim Savetima po gradovima, koji po istom ključu rade javne nabavke.
U prethodnim godinama, u javnosti smo samo viđali hvalospeve o finansiranju policije i njenih aktivnosti iz fonda Saveta za bezbednost saobraćaja, dok se rad same policije svodio na snimanje građana, radarske kontrole i kažnjavanje za manja prekoračenja brzine i druge stvari koje ne utiču direktno na smrtne ishode u saobraćaju.
Kako Policija u Nišu povećava bezbednost u saobraćaju?
Detaljnu statistiku smo tražili i dobili za period kada je bilo pojačano kažnjavanje kao i hvalospevi o uspehu kampanje kontrole saobraćaja. Evo i statistike za početak 2021. godine:
Naime struktura prekršaja koji su sankcionisani je vrlo indikativna i pokazuje da se Policijska uprava u Nišu nije bavila sankcionisanjem bahate i brze vožnje (koja je bila zahtev protesta i svih građana) nego da je oko 80% kazni napisala za parkiranje, pojaseve, set za prvu pomoć i korišćenje mobilnih telefona u vožnji.
Konkretna statistika za taj period je sledeća:
-
prekoračenje brzine kretanja – 344 prekršaja (samo 20% svih prekršaja)
-
nepropisno parkiranje – 294 prekršaja
-
nekorišćenje sigurnosnih pojaseva – 362 prekršaja
-
ostali prekršaji (mobilni telefon, prva pomoć…) – 518 prekršaja
-
prekoračenje brzine od 50-70km/h preko dozvoljene brzine – samo 5 prekršaja
-
ostatak kazni objašnjen podnošenjem više naloga zbog prekršaja koji su kasnije utvrđeni.
Ovo je samo prvi od tesktova o utrošku sredstava svih građana u Nišu.
Serijal tekstova koji je ovim tekstom pokrenut nije finansiran od strane nijednog stranog ili domaćeg fondera, konkursa, budžeta… pored više miliona Eura koje ulaze u medijski i nevladin sektor u Niš.