Korupcija

Sumnjivi tenderi su postali standard umesto incidenta? Grad Niš je u prethodnom periodu za potrebe edukacije dece na poligonu za bicikle u “OŠ Njegoš” izdvojio 825.000 dinara. Ponudu je dala firma iz Novog Sada “Sensation group DOO” koja ima poslovni prihod na godišnjem nivou od oko 20 miliona dinara i nema nijednog zaposlenog.

Sumnjivi tenderi su iz budžeta Saveta za saobraćaj grada Niša, a ovaj Savet je imao godišnji budžet za 2021. godinu u visini od 80 miliona dinara, dok je iste godine utrošeno samo 30 po podacima iz Gradske uprave.

Savet za bezbednost saobraćaja 2021
Sumnjivi tenderi ili samo mi ne razumemo nevidljiva poboljšanja?

U 2022. godini budžet ovog Saveta je bio 96 miliona dinara dok je utrošeno malo više od 75 miliona.

Savet za bezbednost saobraćaja 2021
Budžet za Saveta za bezbednost saobraćaja u 2022. jako veliki

O detaljima potrošnje novca ispred Saveta za bezbednost saobraćaja smo pitali i savetnicu Gradonačelnice Vladislavu Ivković koja je zadužena za komunalna pitanja. Na pitanje o detaljima i strukturi troškova Saveta za bezbednost saobraćaja, rekla je kratko da se ne seća svih detalja i da je najbolje da pitamo “Upravu za strukturu troškova”.

Vladislava Ivković
Vladislava Ivković

Osobe iz Agencije za bezbednost saobraćaja, po rečima izvora redakcije iz Beograda, su ustvari ti koji daju modus lokalnim Savetima po gradovima, koji po istom ključu rade javne nabavke.


U prethodnim godinama, u javnosti smo samo viđali hvalospeve o finansiranju policije i njenih aktivnosti iz fonda Saveta za bezbednost saobraćaja, dok se rad same policije svodio na snimanje građana, radarske kontrole i kažnjavanje za manja prekoračenja brzine i druge stvari koje ne utiču direktno na smrtne ishode u saobraćaju.

Kako Policija u Nišu povećava bezbednost u saobraćaju?

Detaljnu statistiku smo tražili i dobili za period kada je bilo pojačano kažnjavanje kao i hvalospevi o uspehu kampanje kontrole saobraćaja. Evo i statistike za početak 2021. godine:

Naime struktura prekršaja koji su sankcionisani je vrlo indikativna i pokazuje da se Policijska uprava u Nišu nije bavila sankcionisanjem bahate i brze vožnje (koja je bila zahtev protesta i svih građana) nego da je oko 80% kazni napisala za parkiranje, pojaseve, set za prvu pomoć i korišćenje mobilnih telefona u vožnji.

Konkretna statistika za taj period je sledeća:

  • prekoračenje brzine kretanja – 344 prekršaja (samo 20% svih prekršaja)

  • nepropisno parkiranje – 294 prekršaja

  • nekorišćenje sigurnosnih pojaseva – 362 prekršaja

  • ostali prekršaji (mobilni telefon, prva pomoć…) – 518 prekršaja

  • prekoračenje brzine od 50-70km/h preko dozvoljene brzine – samo 5 prekršaja

  • ostatak kazni objašnjen podnošenjem više naloga zbog prekršaja koji su kasnije utvrđeni.

Ovo je samo prvi od tesktova o utrošku sredstava svih građana u Nišu.


Serijal tekstova koji je ovim tekstom pokrenut nije finansiran od strane nijednog stranog ili domaćeg fondera, konkursa, budžeta… pored više miliona Eura koje ulaze u medijski i nevladin sektor u Niš.

Author

By Srđan Nonić

Glavni i odgovorni urednik portala Niška Inicijativa.