Opera u Nišu se prošle godine vratila na scenu, pa je tako opera “Karmen” plaćena sa ukupno 6 miliona dinara za ovo premijerno prikazivanje. I posle slanja zahteva Narodnom pozorištu i Simfonijskom orkestru, i dalje ne znamo kako se potrošio toliki novac.
Opera “Karmen” koja je izvedena u drugoj polovini juna 2022. godine i dalje ima “skrivene finansije“, pa smo ove godine zvali i novu direktorku Simfonijskomg orkestra Tanju Minčić, koja nam je obrazložila da nema nikakvog “skrivanja finansiranja” ove opere i da će sve biti transparentno oko troškova i plaćanja.
Opera “Karmen” je bila koprodukcija Narodnog pozorišta, Simfonijskog orkestra i Fakulteta umetnosti.
Dirigent Dejan Savić nam je pojasnio u razgovoru pred samu audiciju koja je održana prethodnog vikenda u Simfonijskom orkestru, da je on samo gost i da ne može da daje odgovore na pitanja oko tranpsarentnosti same organizacije, ali se načelno slaže da sve treba da se radi transparentno.
Po podacima kojima raspolažemo, solisti u ovoj operu su plaćeni 40.000 dinara dok su svi studenti i saradnici Fakulteta umetnosti radili volonterski. Ne zna se koliki honorari su bili za ostale saradnike, producente, dirigente, stručnjake i ko je sve angažovan. Svi ovi podaci su nezvanični, jer zvanično postaje kada konstatujemo dokumentaciju.
Spasoje Ž. Milosavljević se ne javlja na telefonske pozive u zadnje vreme iz nama nepoznatog razloga. Nije se javljao ni pri pisanju zadnjeg teksta o službenom Audiju pozorišta koji je oštećen na putu.
Većnica za kulturu grada Niša Adriana Anastasov i dalje je stava da ne sme da bude nikakvog skrivanja. Tražila je da joj uputimo mejl i ona će da se potrudi sa se sazna struktura troškova.
Svi akteri koje smo pitali imali su reč “transparentno” kao ključnu. Izgleda da je to reč dana, meseca, godine. Sa druge strane i dalje je nemoguće saznati gde je potrošeno 6 miliona dinara.
Da li nas isti scenario čeka u 2023. godini?