Direkcija za javni prevoz grada Niša je u privrednom sporu zbog prethodnog tendera za javni prevoz i spora sa prevoznikom Ćurdić, izgubila proces i po presudi Privrednog suda treba mu isplatiti sredstva za prevoz. Direkcija (Grad Niš) pravnosnažno je izgubila spor i dužni smo iz budžetskih sredstava da platimo sa kamatama oko milion Eura. Odštetni zahtev je na 90.6 miliona, na šta treba dodati kamate i troškove postupka.
Direkcija za javni prevoz je u postupku koji je trajao više od tri godine, po odluci Suda dužna da plati usluge prevoza koje su bile izvršene u mesecima pre raskida ugovora, koje nisu plaćali. U toku je još jedan postupak koji prevoznik Ćurdić vodi protiv Direkcije i čeka se presuda, koja će po rečima sagovornika redakcije, opet biti na štetu građana a sve zahvaljujući Direkciji za javni prevoz i odgovornima u tom preduzeću.
Pomenuti drugi postupak je po uvidu u predmet stopiran navodnim krivičnim postupkom koji su iz “Grada” pokrenuli pred niškim Tužilaštvom, a sve zarad prolongiranja procesa i odlaganja štete. Po iskustvu praćenja procesa koji se vode provit grada i javnog sektora, većinu presuda na kraju plaćaju građani Niša, a odgovornosti nema.
Presude suda ne komentarisem.
Sve sto mora da se isplati, biće isplaćeno.
Protiv odgovornih, nadležne službe će pokrenuti postupke.
Opasno je mešati stranke i politiku u odluku Privrednog suda.
Nenad Stanković kao PR Direkcije nije nam odgovorio na novinarsko pitanje.
Objavljujemo i deo prve presude:
I dalje se ne zna kako će grad da isplati ova sredstva, još manje na uštrb čega i koga.
Ko je odgovoran i zašto niko?
Sada većnik za planiranje i izgradnju, po izvorima redakcije, i dalje je “alfa i omega” u Direkciji iako je samo na papiru PR ovog preduzeća. Nenad Stanković je sada najbliži saradnik Gradonačelnice Dragane Sotirovski. Svi pomenuti su jako dobro upoznati sa situacijom u javnom prevozu grada Niša(ugovor o JPP od 2020-2027 godine) kao i milionskim rupama koje prave u budžetu grada svakog meseca, teškim oko 60-75 miliona. Zbog ovakvog ugovora i klauzole o “zagarantovanoj zaradi” koja ide na ruku Nišexpresu zbog koga je i krojen ovaj tender, ove godine se očekuju tri rebalansa budžeta u najboljem slučaju.
Šta građani vide i šta su dobili u javnom prevozu grada Niša?
Po ugovoru o Javno privatnom partnerstvu od 2020. do 2027. godine u sferi javnog prevoza, građani su dobili autobuse stare i do 18 godina, dok su prevoznici dobili uslove pod kojima svi rizici padaju na grad i građane. Autobusi su u lošem stanju, imaju sklonost samozapaljivanju, ali ova usluga košta građane 10.6 milijardi dinara.