Sijalica

Iako skupoceni posao ugradnje LED rasvete u Leskovcu traje već par godina, ovih dana na društvenim mrežama je itekako popularno računanje koliko se sredstava iz budžeta gradova odvaja za ove usluge.

Najnoviji podaci govore da je Leskovac početkom decembra 2019. potpisao ugovor sa firmom “Keep Light” vredan neverovatnih 105 miliona dinara, prema kome se beogradska firma obavezuje da zameni i održava sistem javne rasvete od 12300 sijalica.

Inače, firma Keep light je u žižu javnosti dospela 2016. nakon što je u Beogradu postavila jelku od 83 000 € i pre završetka samog tendera.

Takođe je zajedno sa još nekoliko firmi bliskih predsedniku i premijerki a koje se bave rasvetom bila predmet istraživanja BIRN-a.

Na osnovu proste računice o ciframa koje gradovi i opštine u Srbiji plaćaju, dolazimo do zaključka da je Leskovac šampion u ovoj kategoriji preplaćivanja.

Prema toj računici ugradnja jedne sijalice po gradovima izgleda ovako: Leskovac 1057 eura, Kruševac 764 eura, Kraljevo 500 eura .

Za to vreme, lokalna vlast u Šapcu odlučila je da samostalno pazari rasvetu sa krajnjom cenom od 300 000 eura za 5 000 sijalica.

Dok stanovnike Šapca ugradnja sijalice košta 60 eura, Leskovčani će plaćati 17,6 puta više po sijalici, Kruševac 12,73 a Kraljevo 8,33 puta više od Šapca.

Odluku o ovolikoj ceni za LED osvetljenje u Leskovcu donela je vladajuća većina koju predvode SNS i SPS.

Gde je taj Niš?

Iako se ovaj unosan posao širi ka Jugu Srbije, još uvek nije zvanično stigao do Niša.

Gradsko veće usvojilo je krajem septembra 2019. godine Odluku kojom će zamena osvetljenja biti poverena nekoj privatnoj firmi tačnije biće rađena putem javno-privatnog partnerstva.

Prema za sada jedinim najavama, ugovor sa privatnim partnerom bi trebao da bude potpisan na 10 do 15 godina a ceo projekat će koštati građane između 4 i 5 miliona evra.

Još uvek nije poznato o kom broju svetiljki se radi i da li će onaj ko dobije posao raditi samo zamenu svetiljki ili i stubova kao i održavanje celog sistema.

Nakon po stanovnike Niša i okoline ekstremno lošeg tendera za vršenje javnog prevoza u gradu narednih 7 godina, izražavamo sumnju da će i sam postupak javno-privatnog partnerstva vezanog za javnu rasvetu biti štetan po građane a dobar samo za zaslužne kompanije i pojedince.

Authors