Direkcija za javni prevoz grada Niša, po podacima Narodne banke Srbije, od juće je u blokadi malo preko 90 miliona dinara. Obzirom da joj sleduje naplata sudske presude od tačno toliko, kao i da grad Niš i dalje nije izglasao odluku o kpreuzimanju duga po izgubljenoj presudi zbog spora sa prevoznikom Ćurdić, nije poznato gde je još oko 40 miliona dinara koji ide na konto kamata i troškova.
Direkcija za javni prevoz je po podacima do kojih je došla Niška inicijativa, izgubila spor pred privrednim sudom, gde je i u prvostepenom i u drugostepenom postupku Privredni sud našao da je Direkcija oštetila prevoznika Ćurdića i da je dužna da nadoknadi troškove koji su joj stavljeni na teret. Gubitak će ukupno biti oko 1.2 miliona Eura.
Direktor ovog preduzeća je Milan Milić, dok je sadašnji većnik grada Niša Nanad Stanković i PR Direkcije, po rečima svih sagovornika osoba koja se pita i odlučuje o svemu u Direkciji za javni prevoz grada Niša.
Na zadnjoj sednici Gradskog veća, raspravljalo se o rebelansu budžeta, gde je od strane nadležnih i Uprave za finansije rečeno i preko medija da su veliki zahtevi u rebalansu u delu Komunalnih delatnosti kao i od strane Ustanove Pčelica.
Gradonačelnica je u zadnjoj izjavi branila Direkciju i tvrdila da je sud presudio na štetu grada “na pravdi boga”.
Postavljamo još slika sa sednice Gradskog veća održane 14.09.2023.
Ko je odgovoran i zašto niko?
Sada većnik za planiranje i izgradnju, po izvorima redakcije, i dalje je “alfa i omega” u Direkciji iako je samo na papiru PR ovog preduzeća. Nenad Stanković je sada najbliži saradnik Gradonačelnice Dragane Sotirovski. Svi pomenuti su jako dobro upoznati sa situacijom u javnom prevozu grada Niša(ugovor o JPP od 2020-2027 godine) kao i milionskim rupama koje prave u budžetu grada svakog meseca, teškim oko 60-75 miliona. Zbog ovakvog ugovora i klauzole o “zagarantovanoj zaradi” koja ide na ruku Nišexpresu zbog koga je i krojen ovaj tender, ove godine se očekuju tri rebalansa budžeta u najboljem slučaju.
Šta građani vide i šta su dobili u javnom prevozu grada Niša?
Po ugovoru o Javno privatnom partnerstvu od 2020. do 2027. godine u sferi javnog prevoza, građani su dobili autobuse stare i do 18 godina, dok su prevoznici dobili uslove pod kojima svi rizici padaju na grad i građane. Autobusi su u lošem stanju, imaju sklonost samozapaljivanju, ali ova usluga košta građane 10.6 milijardi dinara.