Nenad Stanković

Direkcija za javni prevoz grada Niša, po podacima Narodne banke Srbije, od juće je u blokadi malo preko 90 miliona dinara. Obzirom da joj sleduje naplata sudske presude od tačno toliko, kao i da grad Niš i dalje nije izglasao odluku o kpreuzimanju duga po izgubljenoj presudi zbog spora sa prevoznikom Ćurdić, nije poznato gde je još oko 40 miliona dinara koji ide na konto kamata i troškova.

Direkcija za javni prevoz je po podacima do kojih je došla Niška inicijativa, izgubila spor pred privrednim sudom, gde je i u prvostepenom i u drugostepenom postupku Privredni sud našao da je Direkcija oštetila prevoznika Ćurdića i da je dužna da nadoknadi troškove koji su joj stavljeni na teret. Gubitak će ukupno biti oko 1.2 miliona Eura.

Direkcija blokada
Direkcija za javni prevoz u blokadi

Direktor ovog preduzeća je Milan Milić, dok je sadašnji većnik grada Niša Nanad Stanković i PR Direkcije, po rečima svih sagovornika osoba koja se pita i odlučuje o svemu u Direkciji za javni prevoz grada Niša.

MIlan Milić
Milan Milić, direktor Direkcije za javni prevoz samo na papiru

Na zadnjoj sednici Gradskog veća, raspravljalo se o rebelansu budžeta, gde je od strane nadležnih i Uprave za finansije rečeno i preko medija da su veliki zahtevi u rebalansu u delu Komunalnih delatnosti kao i od strane Ustanove Pčelica.

Presuda protiv Direkcije za javni prevoz
Deo presude koja je na štetu građana

Gradonačelnica je u zadnjoj izjavi branila Direkciju i tvrdila da je sud presudio na štetu grada “na pravdi boga”.

Postavljamo još slika sa sednice Gradskog veća održane 14.09.2023.

Ko je odgovoran i zašto niko?

Sada većnik za planiranje i izgradnju, po izvorima redakcije, i dalje je “alfa i omega” u Direkciji iako je samo na papiru PR ovog preduzeća. Nenad Stanković je sada najbliži saradnik Gradonačelnice Dragane Sotirovski. Svi pomenuti su jako dobro upoznati sa situacijom u javnom prevozu grada Niša(ugovor o JPP od 2020-2027 godine) kao i milionskim rupama koje prave u budžetu grada svakog meseca, teškim oko 60-75 miliona. Zbog ovakvog ugovora i klauzole o “zagarantovanoj zaradi” koja ide na ruku Nišexpresu zbog koga je i krojen ovaj tender, ove godine se očekuju tri rebalansa budžeta u najboljem slučaju.

Šta građani vide i šta su dobili u javnom prevozu grada Niša?

Po ugovoru o Javno privatnom partnerstvu od 2020. do 2027. godine u sferi javnog prevoza, građani su dobili autobuse stare i do 18 godina, dok su prevoznici dobili uslove pod kojima svi rizici padaju na grad i građane. Autobusi su u lošem stanju, imaju sklonost samozapaljivanju, ali ova usluga košta građane 10.6 milijardi dinara.

Author

By Srđan Nonić

Glavni i odgovorni urednik portala Niška Inicijativa.