Sajam automobila 2023.

Opština Medijana je odlukom opštinskog Veća donelo odluku o isplati 800.000 dinara City marketing centru iz Niša za organizaciju Sajma automobila 2023. godine u Nišu. City marketing centar je vlasnik medija “Niške vesti” na kojima se ne može videti nijedan kritički i istraživački tekst vezano za rad javne uprave i državnih organa u Nišu.

Opština Medijana je obrazložila ovu odluku time da je “sajam Automobila jedna od najznačajnijih manifestacija za grad Niš kao i za region, sa tendencijom daljeg razvoja i unapređenjem poslovnog ambijenta i privrednog potencijala grada Niša”. Iz opštine su naglasili da sajam ima turistički potencijal i da ovo nije prva godina kada finansiraju ovaj sajam, da su koorganizatori i da ne uzimaju u obzir što je ova menifestacija komercijalna.

U rešenju navode da su distributeri najavili razne popuste i da su učešće potvrdili: Mercedes, Škoda(omiljeno službeno vozilo državnih organa- ovaj deo smo redakcijski dodali) Ford, Fiat, Toyota, Citroen, Audi i mnogi drugi.

Opština Medijana
Opština Medijana dala 800.000 za sajam automobila

Opština Medijana je proglasila najbolji štand i automobil godine.

Nebojša Kocić predsednik opštine Medijana pojašnjava da ovo nije prva godina kada pomažu sajam automobila, kao i da je sam sajam veliki turistički potencijal grada Niša, kao da Novi Sad nema sajam automobila a da Niš ima.

Na pitanje da li je ova veća suma novca vezana za činjenicu da je City marketing centar vlasnik medija Niške Vesti koje nikada nisu pisale kritično već samo afirmativno o radu opštine i vlasti SNS-a u Nišu, Kocić je dao odgovor da to nema nikakve veze.

Nebojša Kocić
Nebojša Kocić, Predsednik opštine Medijana

Kocić naglašava i da opština daje znatna sredstva za pronatalitetnu politiku, apelovao je na naš medij da pišemo i o tome. U razgovoru je pojašnjeno da promotivne tekstove za ovu opštinu redakcija Niške inicijative ne piše, već da su za to u ovoj opštini ali i u ostalim organima javne vlasti u Nišu izdvojena znatna sredstva, tj milionska, pa da mediji koji su naklonjeni vlastima nastave da rade promociju, i da ne poziva našu redakciju da to radi.

Na pitanje da li je opštine Medijana mogla ova sredstva da potroši za nešto bitnije i hitnije što je u interesu građana opštine Medijana, na primer sređivanje parkova i mobilajara, Kocić je dao odgovor:

Opština nema nadležnost za direktno sređivanje mobilijara, jer je pre nekoliko godina tu nadležnost preuzela JKP Mediana koja ima sredstva za tu namenu, dok infrastrukturne popravke takođe nisu u nadležnosti opštine.

Uvid u obustavljenu javnu nabavku za sređivanje mobilijara, opomenu od strane komunalnog preduzeća zaduženog za mobilijare tj JKP Mediane, redakcija je imala pre par godina u svom posedu, to možemo da potvrdimo.

Miloš Bošković

Miloš Bošković, aktivista iz Niša i bivši narodni poslanik, kaže da je jako upitan deo javnog interesa i pored poštovanja navodnih pravilnika o dodeli sredstava. Pošto se naplaćuje ulaz na sajam automobila, iako nisam protiv zarade onih koji rade i trude se, nejasno je šta su tačno građani Niša dobili za ova sredstva kroz koorganizaciju sajma automobila.

U podacima koje je redakcija dobila povodom slanja više od 100 zahteva za pristup informacijama od javnog značaja, City marketing centar koji je vlasnik medija Niške vesti, nalazi se uvek u društvu medija koji dobijaju značajna sredstva od svih organa vlasti, bilo republičkih ili lokalnih. Tako je na prvom mestu Belami televizija, na drugom TV Zona plus, na trećem City marketing centar dok se društvu ovih medija uvek pridružuje RTV Boom 018 Nikole Panića.Ova 4 medija i firme se redovno nalaze u izveštajima koe smo dobijali po zahtevima. Po podacima iz APR-a na godišnjem nivou City marketing centar prihoduje oko 28 miliona dinara.

Author

By Srđan Nonić

Glavni i odgovorni urednik portala Niška Inicijativa.