Državna Revizorska Institucija (DRI) je prilikom kontrole Grada Niša našla brojne nepravilnosti i nezakonitosti, ali po izveštajima koji su dostupni najviše ih je bilo u Kancelariji za lokalni ekonomski razvoj (KLER) Grada Niša. U ovom tekstu hteli smo da skrenemo pažnju na neke od najbitnijih.

       Samo osnivanje KLER-a od strane Skupštine Grada Niša, Odlukom broj 06-1248/2020-6-02 od 17.12.2020.godini kao takvog da je direktan korisnik Grada Niša, nije u skladu sa članom 2. stav 1. tačka 7. Zakona o budžetskom sistemu, članom 65. Zakona o lokalnoj samoupravi i članom 20. Zakonom u ulaganjima.
     Za ovakvu Odluku direktno je odgovorno gradsko veće i predsedavajuća gradonačelnica Dragana Sotirovski jer je to bila njena odluka ne obazirajući se na zakone.
      Tako da KLER umesto da se bavi stvaranjem uslova za ulaganje u Grad Niš shodno Zakonu o ulaganjima po kome je osnovan počinje da se bavi i funkcioniše kao gradska uprava, rešava tekuća održavanja na putevima i ulicama (krpljenje rupa, asfaltiranje, obeležavanje ulica, postavljanje znakova…) koje je komunalna delatnost shodno Zakonu o komunalnim delatnostima, prikazuju kao javno ulaganje, ovo iz razloga jer je u KLER glavni aparat za sprovođenje javnih nabavki i trošenje budžetskih para.
Novac sa kojim raspolaže KLER na godišnjem nivou kreće se preko dve milijarde dinara, što ga čini jednim od najvećih potrošača para svih građana u Nišu.
dri
KLER: DRI ustanovio niz nepravilnosti u prethodnim godinama, čeka se najnoviji izveštaj za 2023. godinu
      Na tako organizovan KLER uvećavan je broj službenika sa najvišim zvanjem samostalni savetnik što prestavlja uvećanje od ukupnog broja službenika što nije u skladu sa članom 34. Uredbe o kriterijumima za razvrstavanje radnih mesta i merila za opis radnih mesta službenika u jedinicama lokalne samouprave.
    KLER u 2021.godini, kao naručioc javne nabavke za izgradnju sportsko rekreativnog kompleksa – Akva park u Nišu, nije prilikom određivanja predmeta nabavke razmotrio prikladnost oblikovanja predmeta javne nabavke, izrada tehničke dokumentacije i izvođenje radova prve faze izvođenja istog i da je procenjena vrednost iste veća od iznosa evropskih pragova, niti je u izveštaju o postupku jn naveo razloge iz kojih predmet nabavke nije oblikovan u više partija. Navedeno nije u skladu sa članom 36. Zakona o javnim nabavkama (referentni broj 404-1/P-18/2021-11). Ugovorena vrednost ove nabavke je 1,7 milijardi dinara.
     Takođe preko KLER-a je išlo i javno privatno partnerstvo za javnu rasvetu, gde je KLER imao ulogu javnog tela i sprovodio JPP u ime Grada Niša. Po sprovedenom JPP partner koji je zamenio sijalice trebao mesečno dobijati oko 15 miliona dinara na 15 godina, što treba da iznese oko 2,7 milijardi dinara ali pod uslovom da se dokaže da su zamenjene sijalice dali potreban nivo uštede energije i isto ili bolje osvetljenje. Do sada je partneru isplaćeno po podacima iz KLER-a 110.6 miliona dinara u 2023.godini i 77.3 miliona dinara u 2024.godini.
Po podacima koje smo istraživali, zamena jedne sijalice po ovom ugovoru koštaće 755 Eura, o čemu smo pisali u ovom tekstu.
javna rasveta
Javna rasveta u Nišu na raspodaji, pobednik uvek isti svuda
     Najiteresantnije u ovom JPP da niko iz Grada Niša nije verifikovao, proverio, saglasio se da stvarno postoji taj nivo uštede u kilovatima časova i da li je nivo osvetljenosti u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima. Novac se isplaćuje samo na “časnu reč” javnog partnera bez ikakve provere, zbog čega postoji i krivična prijava u Višem javnom tužilaštvu za “očuvanje” korupcije u Nišu, koji besprekorno rade svoj posao i nisu ustanovili ništa do sada.
Može se pobrojati još nepravilnosti KLER-a, a ko želi da se upozna i sazna više ima na sajtu DRI, ovo je naš omanji opus.
Hvala im što postoje
Autor teksta poznat redakciji

Author