Javnim preduzećima, opštinama i institucijama koje kupuju skupocene “škode” putem tendera na koje može da se javi samo jedan ponuđač – “Auto Čačak”, pridružila se i Direkcija za izgradnju grada Niša.
Direkcija za izgradnju raspisala je početkom decembra 2019. tender za nabavku novog putničkog vozila. Procenjena vrednost nabavke iznosila je nešto više od 19 000 evra.
Nakon isteka roka, na stolu se našla kao i mnogo puta pre, jedna ponuda i to firme Auto Čačak sa predstavništvom u Nišu.
Ponuda firme bliske SNS-u iznosila je blizu 2 230 000 dinara, što je oko 20 000 dinara niže od cene koju je Direkcija procenila.
Aluminijumske felne od 16 inča, prednji i zadnji podizači stakla, elektro podesivi i sklopivi retrovizori sa grejačima, klima, podesivo vozačevo i suvozačevo sedište po visini i lumbalno kao i zadnji parking senzori deo su traženih karakteristika propisanim tenderom.
Na osnovu traženih karakteristika uspeli smo da dođemo do zaključka da je kupljeno vozilo Škoda Oktavija, čija početna cena, zajedno sa dodatkom crne metalik boje koja je izričito zahtevana, iznosi nešto manje od 18 500 evra.
Inače, prema programu rada ovog preduzeća, Direkcija je najpre nameravala da za putničko vozilo u toku 2019. izdvoji 30 000 evra, što je moglo da im “donese” poslednjih godina popularnu “Škodu Superb”.
Nakon toga, početkom septembra je ovu zamisao ozvaničila tako što je u svoj Plan javnih nabavki uvrstila stavku “Putnička vozila” sa iznosom 2 950 000 bez PDV-a.
Krajnja procenjena vrednost u decembru ipak je bila niža i iznosila 2 250 000 bez dodatog poreza. Pojašnjenje za smanjenje cene ove nabavke za sada nije poznato javnosti.
Predstavnici svih preduzeća koji su pozitivno odgovorili na naše pitanje da li planiraju nabavku vozila u ovoj godini, to su pravdali pređenom kilometražom vozila koje treutno imaju u voznom parku kao i njihovom godinom proizvodnje.
Nebojša Lović, direktor Direkcije za izgradnju potvrdio je za naš portal da je kupljena Škoda Oktavija, a kao razlog naveo je, kao i drugi predstavinci javnih preduzeća, da su trenutna vozila u jako lošem stanju te da će ona biti prodata, a da je Škoda izdržljivo vozilo koje će trajati duže od pet godina, recimo 20 godina.
Postavili smo pitanje da li je ovom preduzeću za obilazak gradskih i seoskih puteva zaista neophodna luksuzna Škoda ili bi taj posao mogli obavljati sa nekim jeftinijim?
Lović je to pitanje konstatovao “pa dobro onda, da kupimo električni trotinet..”, i dodao da nije upućen o razlikama u ceni između recimo Fiata 500 i Škode Oktavije.
Obzirom da je službeno vozilo Direkcije za izgradnju Volkswagen Jeta 2.0 u lošem stanju sa velikom kilometražom, za malo veću cenu od Oktavije mogli su da kupe dva vozila poput Škode Fabie, koja su više nego dovoljna za vožnju po lokalu pa i dalje od toga.
Podsećamo da sredstva namenjena ovom preduzeću iz gradskog budžeta iznose 1,1 milijardu dinara.
Umesto da za 15% ukupnog gradskog budžeta naši putevi izgledaju kao u nekim zapadnim zemljama, novac građana Niša se troši na kupovinu luksuznih Škoda.
Obzirom na istoriju kupovine luksuznih vozila na tenderima gde je pobednik po pravilu bila firma Auto Čačak, osnovano sumnjamo da je i pored realne potrebe preduzeća za novim vozilom, sam tender namešten po meri ovlašćenog distributera Škode.