Ko se pravi da nastava postoji, odriče se znanja. Slobodni univerzitet u Nišu o pokušaju formalnog prikrivanja blokade. Uprkos blokadi fakulteta i činjenici da praktična nastava nije realizovana, pojedini profesori svojim potpisima potvrđuju da je ona uspešno obavljena.

Ne postoji stvarna nadoknada — samo formalno ispunjavanje naloga uprave, bez zakonskog osnova i protivno profesionalnim standardima. Sve se to čini sa ciljem da se stvori privid obnove nastave i prevazilaženja blokade, iako je jasno da su suštinski problemi ostali netaknuti. Istovremeno se organizuju online kolokvijumi bez jasnih pravila i tehničkih uslova:

• Ko priprema i štiti testove?
• Kako se proverava identitet studenata?
• Ko nadgleda regularnost polaganja?
• Kako se obezbeđuje jednak pristup svima?

Bez odgovora na ova pitanja, provera znanja postaje puka formalnost. Za ovakvo stanje, pre svega su odgovorni dekan i dekanski kolegijum, koji su, suprotno odluci Nastavno-naučnog veća Medicinskog fakulteta i suprotno postupanju cele akademske zajednice, doneli samoinicijativno odluku o datumu prekida blokade i nastavku semestra pod potpuno iregularnim uslovima.

Takođe su odgovorni i profesori koji, umesto da štite struku i standarde obrazovanja, bez otpora sprovode naloge suprotne zakonima, etici i akademskim pravilima, čime direktno ugrožavaju akreditaciju ustanove i kredibilitet diplome koju studenti stiču.

Studenti koji prihvataju overe i ocene bez prisustva nastavi treba da budu svesni posledica — ne samo po sopstveno obrazovanje, već i po poverenje koje društvo ima u lekarsku profesiju. Ovo nije samo akademsko pitanje. Ovo je pitanje poverenja javnosti u obrazovanje
budućih lekara i u institucije koje bi trebalo da štite vrednosti — a ne da ih urušavaju. Slobodni univerzitet u Nišu

Author

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x