Sistem naplate karata u javnom prevozu krenuo je sa implementacijom, ali naravno uz svoje probleme. Građani imaju probleme oko kupovine karata, pa je tako kod vozača karta skuplja za 90% tj umesto 80 dinara košta 150, što je po rečima dirketora Direkcije za javni prevoz Saše Novićevića, urađeno da se destimuliše kupovina karata kod vozača, zbog ometanja reda vožnje.

Sistem naplate karata Direkcije za javni prevoz će preko validatora preko kojih se očitavaju karte će raditi bolje kada se sve usaglasi sistem i isti krene u celosti da funkcioniše, jer po rečima Novićevića, potrebno je samo malo strpljenja.
Sva prodajna mesta koja imaju znak sa slike biće ovlašćena za prodaju karata, dok se još uvek radi na proširenju mreže.
Građani su se u prethodnom periodu javljali redakciji sa pitanjima gde i kako da kupe karte jer su neke trafike zatvorene za prodaju, neki autobusi nemaju validatore a neki vozači ne mogu da prodaju karte.. Po rečima direktora Novićevića, radi se na proširenju mreže prodajnih mesta
Sve detalje i informacije imate u snimku sa konferencije gde su dati odgovori na sva pitanja novinara:
Građani su po rečima nadležnih pozvani da sve detalje slobodno nađu na sajtu same Direkcije za javni prevoz, gde po rečima Novićevića ima svi podataka i informacija.
Kupovina “elektronskog novčanika” – e wallet-a (nepersonalizovane dopunjive karte) – iskustvo
Juče sam čekala sam ispred euro 5 menjačnice pola sata. Menjačnica je loš izbor za prodaju karata (posebno jednokratnih) jer pruža i druge usluge (zamena novca, plaćanje računa, podizanje novca preko western union a itd) pa morate da “planirate putovanje” kao da letite na Mars.
Nepersonalizovana dopunjiva kartica košta 510 dinara (pljačka), a pored dopune se plaća i provizija od 10 dinara (u Beogradu se na primer provizija nije plaćala) tako da se više isplati uplatiti odmah veći iznos. Možda je ideja da se stimuliše korišćenje aplikacije, ali meni nije prijatno da ostavim podatke sa bankovne kartice u aplikaciji.
Mane sistema:
-Propuštena prilika da se uvede vremenska karta
-Cena karte ostaje ista (+dodatni troškovi za e-wallet i provizija na uplatu), a radnici su otpušteni (“prebačeni na druga radna mesta”)
-Zbog “planiranja putovanja” i dugih redova neko će samo uzeti taksi koji se svakako više isplati ako 4 osobe idu negde (gde je tu ekologija??)
-Ne postoji opcija kupovine dnevne karte (koja važi u svim zonama) po ceni od 250din u prigradskim naseljima (jer nema euro 5 menjačnica), već mora da se kupi karta od 300 dinara kod vozača (ako ja dobro razumem) što je diskriminacija ljudi iz prigradskih područja jer to znači da neko može da kupi kartu u centru za 250 dinara i ide da obiđe babu u Lazarevom selu, dok neko iz Lazarevog sela mora da plati 300 dinara ako želi dnevnu kartu.
-Ako je verovati snimku jgp-a, uređaj ne pokazuje koliko je novca ostalo na kartici, nego samo da li je očitana
-Nije moguće odabrati na uređaju opciju dnevna karta i platiti e-wallet-om nego mora da se kupi jednokratna dnevna karta
P. S. Sistem juče nije radio pa nažalost nisam mogla da isprobam svoj novi elektronski novčanik.