Pre nekoliko dana smo obišli most kod Roda centra i zatekli da se nalazi u sve gorem stanju, prvenstveno sa donje strane konstrukcije gde su na više mesta vidljiva oštećenja usled neodržavanja.

Vrlo jasno se vidi armatura koja je uvek deo noseće konstrukcije, a vidi se da oštećenje nije od “juče”.

Ovo je samo jedan od primera propadanja infrastrukture usled nemara i nazainteresovanosti institucija za svoj posao.

Za komentar o stanju mosta i šta je potrebno učiniti kako bi se ponovo on doveo u optimalno stanje, pitali smo građevinskog inženjera Danijela Dašića.

Prva reakcija Dašića na fotografije koje smo mu pokazali jeste da ovo predstavlja klasičan primer neodržavanja i da se radi o specifičnom primeru konstrukcije prenapregnutog betona koja, obzirom na to da je rađena 80-ih godina prošlog veka do tada nije bila u upotrebi u Srbiji.

“Ova oštećenja se standardno javljaju oko revizionih okana. Dobra vest je da je rađen po teoriji loma, a ne prslina, tako da je 30-50% jači nego što se projektuje danas. Postoji projekat redovnog održavanja i sanacije na Građevinskom fakultetu u Nišu, a jedna rekonstrukcija je rađena krajem 90-ih”, izjavio je Danijel Dašić.

On dodaje da je pravilo pri sanaciji ovakvog tipa da se ulazi u samu konstrukciju i da se radi hidro zaštita i sanacija oštećenja jednom u 10 do 15 god, što bi trebalo uraditi i na ovom mostu.

Na pitanje o sigurnosti ovog mosta za saobraćaj i njegovom trajanju u budućnosti, Dašić tvrdi da je siguran, ali da je problem u tome što neredovna sanacija košta nekoliko puta više od redovne i dodaje da je redovnu sanaciju trebalo raditi negde oko 2010. godine.

Nadležnost za ovaj most i kompletnu saobraćajnu infrastrukturu u Nišu ima Direkcija za izgradnju grada.

Most
Oštećen
Oštećenja
Most
Exit full screenEnter Full screen
previous arrow
next arrow
 

Dašić tvrdi da je ova situacija do sada trebalo da uđe u neki plan održavanja, ukoliko već nije, a kao problem vidi i stavku budžeta i kao referentan primer uzima način na koji se trenutno sanira most kod Tvrđave.

Ipak, najveći problem prema mišljenju građevinskog inženjera jeste to što su svi ljudi na Građevinskom fakultetu koji znaju ovaj specifičan način izgradnje i održavanja ovakvog tipa mosta ili u penziji ili van SNS-a.

U zadnjih nekoliko godina građani su se obraćali institucijama i medijima zbog zapuštene infrastrukture, ovo nije izolovani slučaj koji je Niška inicijativa zatekla.

To govori samo o nedostupnosti i umrtvljenosti institucija kao i neodgovornosti za poslove koje treba da obavljaju.

U jeku predizborne kampanje u godini koja je prethodila, predstavnici gradske vlasti na čelu sa Darkom Bulatovićem “presvlačili” su ulice po gradu predstavljajući to po medijima kao kompletnu rekonstrukciju.

Ovakvim pravim problemima se, naravno nisu bavili.

Hvala im što postoje

Author