Subvencija koja se na mesečnom nivou plaća prevoznicima sa kojima je Direkcija za javni prevoz ugovorila javno privatno partnerstvo u oblasti prevoza na sedam godina, u maju mesecu je koštala 96 miliona dinara, što je do sada najveći iznos koji smo platili iz budžeta.
Subvencija nije jedini trošak koji “prevoz” i sama Direkcija generišu na mesečnom nivou. Naime po podacima do kojih sm došli i objavili u prethodnim tekstovima, rad Direkcije za javni prevoz kao preduzeća košta oko 25 miliona dinara na mesečnom nivou, tako da u maju mesecu ukupni trošak prevoza prelazi 120 miliona dinara.
Preko milion Eura mesečno za izmišljenu firmu i standardno štetan ugovor o Javno privatnom partnerstvu?
Ugovor kojim je obezbeđen prihod prevoznicima kroz “zagarantovanu zaradu” traje od 2020. do 2027. godine i košta 10.6 milijardi dinara, pa je time Nišekspresu (75% sredstava iz ugovora), Lasti i Streli doneo finansijsku sigurnost u zaradi.
Sva istraživanja koja smo našli ne samo iz Srbije već i iz okolnih zemalja nedvosmisleno govore da javno privatna partnerstva mahom na kraju padnu na teret građana i da ista mahom štite partnere, koji su neretko povezani sa vlastima i imaju dobre zarade od ovih poslova.
Nije tu kraj troškova sa Direkcijom za javni prevoz. Na privrednom sudu su izgubili postupak koji je prevoznik iz starog partnerstva koje je trajalo do 2020. godine vodilo protiv Direkcije zbog neplaćanja obaveza, pa je tako milion Eura otišlo niz vodu, o čemu smo pisali u ovom tekstu.
Nenad Stanković je posle “dobro urađenog” posla sa javnim prevozom zauzeo mesto Većnika za građevinarstvo, pa je Niš i u toj oblasti postigao “dobre” rezultate, jednake onima iz javnog prevoza. I pored jako lošeg bilansa uspeha prevoza u Nišu i velikih troškova rada Direkcije za javni prevoz koja faktički prodaje samo karte, kao i svih ostalih problema u ovoj oblasti, Sotirovski nije obraćala pažnju na jednog od najećih “trošadžija” budžeta u Nišu na mesečnom nivou.
Zbog ovih finansijskih problema i loše prodaje karata u javnom prevozu, Gradsko Veće je 2022. godine na čelu sa Sotirovskom donelo odluku da svi radnici javnog sektora u Nišu moraju da kupuju kartice i da ne može da im se isplaćuje nadoknada za prevoz koju su dobijali oni koji koriste druge vidove prevoza do posla. Ista odluka je po žalbi pala na Ustavnom sudu.