Korupcija u Nišu spustila rampu i za najveće državne projekte koje je otvorio Presednik Vučić. Iako je pompezno najavljen 06.07.2024. godine od strane Predsednika Republike Aleksandra Vučića i šefa delegacije EU u Srbiji Emanuela Žiofrea, jedan od najvažnijih državnih projekata a samim tim i za sam Grad Niš, železnička zaobilaznica oko Niša i izmeštanje železničke pruge iz centra grada, došao je do prepreke.
Korupcija je nakon samo mesec i po dana “rampu” spustila za dalje izvođenje radova na novoj trasi i to u zoni naselja Čalije prema Donjoj Vrežini. Izvođač radova na projektu “Extra Auto Transport” koji je u proteklom periodu izvodio zemljane radove na trasiranju nove zaobilaznice stigao je do katastarskih parcela 79/21, 79/22 i 74/8 KO Donja Vrežina i tu je za njega “spuštena rampa” jer u nastavku trase kreću razni objekti kako skladišno-poslovni tako i stambenih, a ima i otpada velikog broja autobobila koji se jasno vide sa auto puta i prestavljaju pravo ruglo za grad. Niko od nadležnih organa Grada Niša nije obišao npr. “Groblje” automobila i rekao da tu ne može da bude, niko od nadležnih nije obišao te objekte na trasi i da ih upozori da tu ne mogu da budu.
Objekti su bespravno izgrađeni na trasi pruge onda zbog toga što su na zemljištu Republike Srbije, Ministarstvo Finansija, Poreska Uprava, Sektor za izdvojene aktivnosti, Odsek za naplatu Beograd (Podatak iz RGZ). Radi se o državnom zemljištu koje je protivpravno uzurpirano i na njemu su izgrađeni objekti i obavljaju razne aktivnosti. Pravo je pitanje kako je neko mogao da sagradi objekte na državnom zemljištu u pojasu autoputa koji je shodno Zakonu o putevima 40m a da to nadležni gradski organi zaduženi za graževinarstvo ne primete i ne evidentiraju.
Drugo je pitanje kako je taj neko koji je izgradio tako nelegalne objekte na državnom zemljištu upisao u katastar predmetne objekte i da li je katastar smeo da upisije objekte na državnom zemljištu po zahtevu trećih lica bez znanja vlasnika zemljišta Republike Srbije.
Treće je pitanje na koje nemamo odgovor da li su ti objekti u postupku ozakonjenja.
Ako znamo kako funkcioniše Grad Niš i gradska uprava, nadaleko čuven po svojoj “ekspeditivnosti” lako je doći do zaključka da će projekat biti zaustavljen na neko vreme što daje jako ružnu sliku za Grad Niš ne samo prema Presedniku Republike već i prema EU i međunarodnim finasijskim institucijama koje su dale novac za ovaj projekat.
Zašto je niška korupcija jača od države i državnog projekta?
Ispod su slike katastra i izvoda za određene parcele preko kojih prolazi obilaznica:
Grad Niš došao je u situaciju da nema firmu za uklanjanje nelegalno izgrađenih objekata i izvršenje, ne postoji nikakva lista nelegalno izgrađenih objekata za uklanjanje i ono najgore ne postoje ni postupanja i rešenja za ovakve objekte jer niko nije smeo bez njene dozvole da bude procesuiran.
To se jasno videlo i u tekstu koji smo objavili za investitora Dičkogradnja na Panteleju, gde ga je uzela u zaštitu i optužila redakciju Niške inicijative i demantovala tekst, da bi na kraju predmetni objekat Dičkogradnje osvanuo sa rešenjem za uklanjanje i trakom “zabranjena gradnja”.
Ne, ovo nije jeziva kampanja protiv Dragane Sotirovski, ovo su nepobitne činjenice o aroganciji i bahatosti ljudi iz vlasti, koje trebaju da budu predmet Višeg tužilaštva za “očuvanje” korupcije koji se uporno prave kao da se ništa ne dešava jer i oni ne smeju da rade svoj posao, što je žalosno za ovaj grad i društvo u kome živimo.
Pitanje građana Niša koje intersuje jeste čime je svita funkcionera zaslužila ovoliku zaštitu Aleskandra Vučića, ali ne samo oni već i interesne grupe koje su institucionalno zamutile sve planove na dalje?