kamere mup-a

Kamere koje je Policijska uprava postavila na dve lokacije u Nišu, a koje detektuju prekršaje iz oblasti Zakona o bezbednosti saobraćaja, po odgovoru niškog MPUP-a na zahtev za pristup informacijama od javnog značaja nisu u funkciji.


U odgovoru koji smo dobili od Policijske uprave u Nišu, raskrsnica ulica bulevara dr Zorana Đinđića i Vojvode Mišića kao i Milojka Lešjanina i Knjeginje Ljubice su jedine raskrsnice koje imaju ovakve saobraćajne kamere.

Zvaničan odgovor MUP-a da kamere nisu u funkciji

U zahtevu smo tražili da nam dostave ateste/licence za pomenute kamere i da se izjasne kao postoje još neke kamere u Nišu za koje javnost ne zna a koriste se za detetktovanje prekršaja u saobraćaju.

U odgovoru su jasno naglasili da kamere nisu u funkciji. Takođe je vidljivo da pokretni radari, bilo da li su kolima ili postavljeni na ulici van vozila, ne rešavaju večernja bahata ponašanja vozača u mahom skupim vozilima i na motorima, jer iste radare mahom viđamo u toku dana i/ili prvoj polovini dana, dok su lokacije mahom van centra grada, tj na periferiji ili u prigradskim naseljima.

U prethodnom periodu, Policijska uprava nam nije dostavila podatke o kaznama za prekoračenje brzine u 2024, i 2025 godini koji su pokazali da se saobraćajna policija bavila sakupljanjem budžeta bez rešavanja realnih problema, dok one prave prekršaje koji su direktna pretnja po živote i imovinu nije imala motiva da sankcioniše.

Niška policija je 2021. godine dostavila podatke o kaznama koje je napisala, i po zvaničnoj statistici, radilo se u tom trenutku samo i jedino o odmazdi zbog protesta građana koji su bili u toku zbog nesreće na jednom od bulevara, jer se zbog tragedije i pogibije deteta i građanina pokrenula na Bulevaru Medijana serija protesta.Tada su shvatili da preventivno što manje podataka daju, to bolje.

Prenosimo deo teksta iz 2021. godine:

Naime struktura prekršaja koji su sankcionisani je vrlo indikativna i pokazuje da se Policijska uprava u Nišu nije bavila sankcionisanjem bahate i brze vožnje (koja je bila zahtev protesta i svih građana) nego da je oko 80% kazni napisala za parkiranje, pojaseve, set za prvu pomoć i korišćenje mobilnih telefona u vožnji.

Konkretna statistika za taj period je sledeća:

  • prekoračenje brzine kretanja – 344 prekršaja (samo 20% svih prekršaja)
  • nepropisno parkiranje – 294 prekršaja
  • nekorišćenje sigurnosnih pojaseva – 362 prekršaja
  • ostali prekršaji (mobilni telefon, prva pomoć…) – 518 prekršaja
  • prekoračenje brzine od 50-70km/h preko dozvoljene brzine – samo 5 prekršaja
  • ostatak kazni objašnjen podnošenjem više naloga zbog prekršaja koji su kasnije utvrđeni.

Da li su najveći problemi u bezbednosti saobraćaja parkiranje, pojasevi i mobilni telefoni ili vožnja velikom brzinom u skupim kolima? Policiji se vidi šta je bitno po brojkama koje smo izneli.

Samo 20% prekršaja koje je policija sankcionisala su bili za prekoračenje brzine, dok je za prekoračenje brzine od 50-70km/h sankcionisano samo 5 vozača.

Medijska objava za projekat grada

Logo grad Niš
Grad platio, mi istražili, vi naučili.

Author

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x